2011. január 29., szombat

Ismét teáztunk

Természetesen mi másról lenne szó, mint a szombati - immáron szokássá váló - Espace Jeune-ről. Bulukutu, tshilubául nyemba teát ittunk, ami valóságos csodaszer: malária, illetve láz ellen, bél és vesetisztításra is kiváló. Az íze, hmmmm nem is tudnám mihez hasonlítani, maradjunk annyiban, hogy finom volt, nagyon finom. De nem is a teáról szerettem volna mesélni, hanem a fiatalokról. Ezen a héten nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy vezessem a beszélgetést, mégpedig igen testhez álló témában: Egészség, azaz 8 alapelv. Gyanítom van akinek ez nem sokat mondd, pedig igen egyszerű (New Start). Isten adott nekünk (mindenkinek, csak sokan nem akarnak erről tudomást venni) 8 igen egyszerű elvet, hogy miként őrizzük meg az egészségünket:

- N, mint Nutrition (megfelelő táplálkozás)
- E, mint Exercises (testedzés)
- W, mint Water (víz használata)

- S, mint Sun (napfény)
- T, mint Temperance (mértékletesség)
- A, mint Air (tiszta levegő)
- R, mint Rest (pihenés)
- T, mint Trust (Istenbe vetett hit)

A beszélgetés annyira elnyúlt, hogy csak az alapelvek feléig jutottunk el. Ismét érdeklődő fiatalokkal beszélgethettünk, amin én újra és újra elcsodálkozom. Ezek a tizenévesek nagyon mások, mint otthon. Arról nem is beszélve, hogy a gondolkodásmódjuk sokkal jobban tükrözi a természetközelséget. Hadd meséljek ezzel kapcsolatban egy példát. Éppen a vízfogyasztásról beszélgettünk, és ezzel kapcsolatban szóba került, hogy bizony népbetegségnek számít a besűrűsödött vér, amit sajnos úgy orvosolnak a "fejlett" társadalmakban, hogy mindenféle vérhigítót írnak fel a paciensnek (ezalatt nem azt értem, hogy mindenki igyon vizet, mert bizony sok esetben ez nem elegendő, szükséges a gyógyszer). Kérdeztem őket, hogy szerintük melyik egyszerűbb, napi 2-2,5 liter vizet meginni, vagy pedig vérhigítókat használni. Nagy meglepetésemre (rögtön tapasztaltam, hogy milyen európai a gondolkodásom) azonnal rávágták, hogy természetesen a megfelelő folyadékbevitel. Majd miután elmondtam, hogy bizony Európában az emberek számára sokkal könnyebb út, ha mesterséges szereket szednek, nagyon elcsodálkoztak.

Úgy érzem, mindannyiónk számára tanulságos délután volt. Kíváncsian várom a folytatást...

Erika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése