2011. január 22., szombat

Espace Jeune

"Ifi tér" - kb. így lehetne lefordítani annak a szombat délutáni klubnak a nevét, amelyet France alapított itt, az Othnielben. Keresztény fiatalok összeülnek egy tea mellett, és olyan témákról beszélgetnek, ami mindannyiukat érdekli / érinti. Most először csöppentünk ide, de France rögtön felvetette, hogy mi lenne, ha a mostani alkalmat én tartanám. Persze, ez igazán megtisztelő. Kérdés volt bőven: milyen az élet Európában? Milyen az élet Magyarországon? Tényleg mindenki gazdag és sikeres? Honnan van ennyi pénzük?
Szétnéztem az udvaron. A téglakerítésen néhány helyi kis srác kukucskált be a hatalmas lyukakon. A mögöttem levő árvaház fekete falai, beszakadt plafonja jutott eszembe. Szégyelltem azt mondani, hogy szegény ország vagyunk. Persze azért volt mit mondanom, hiszen otthon a Menhely Alapítványnál dolgozom, bőven találkozom otthontalan emberekkel, akik télen is az utcán laknak. De ezek a gyerekek még ehhez képest is egy álomvilágot látnak Európában.
Másfél órán keresztül kérdezgettek. Megizzadtam, de ezúttal nem a melegtől...

Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése